Subject: Fwd: Kasutuskord kaasomandi lõpetamisel
From: Olavi Järve <[email-masked]>
To: "JM info Shared MB"
Date: Fri, 15 Mar 2024 13:15:05 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan teile alltoodud vestluse.

Mulle jäävad paar vastust siiski arusaamatuks:

1) Kui hoovi osas kokkuleppele ei saada ega taotle ka keegi kohtu kaudu 
hoovi osas kasutuskorda, siis kas:

1.1. jääb hoovi osas kehtiv kasutuskord kaasomandi jagamisel korteriomandite 
loomisel edasi kehtima?

1.2. muutub hoovi osas kehtiv kasutuskord kaasomandi jagamisel 
korteriomandite loomisel kehtetuks?

1.3. ei saa üldse korteriomandeid kohtu kaudu luua? Mulle tundub teie 
selgitustest, et olete seisukohal, et see variant, kuid ma ei suuda kuidagi 
sellele õiguslikku põhjendust leida.

1.4. mingi neljas variant.

Palun teil ka selgitada, miks.

2) Kas saaksite palun viidata, millal ja kelle muudatusettepanekuga KrtS § 
64(1) lisandus?

Lugupidamisega

Olavi Järve, vandeadvokaat
Advokaadibüroo Kaire Aus
Rüütli 28, 80011 Pärnu

telefoni nr +372 5553 6475

e-posti aadress: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

_______________________________________________________________________________________________
Käesolev e-kiri sisaldab konfidentsiaalset informatsiooni, mille levitamine 
ja avalikustamine ilma saatja nõusolekuta ei ole lubatud. Kui olete kirja 
saanud eksituse läbi, palun teavitage sellest kirja saatjat ning kustutage 
see e-kiri ja kõik selle manused ning ärge levitage seda ja avaldage selle 
sisu.

Begin forwarded message:

From: Vaike Murumets <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >

Subject: RE: Kasutuskord kaasomandi lõpetamisel

Date: 7. March 2024 at 11:47:54 EET

To: Olavi Järve <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Tere

KrtS § 64.1 lisandus eelnõusse Riigikogu menetluses, seetõttu ei olegi selle 
kohta algse eelnõu seletuskirjas midagi. Selgitused on leitavad 
muudatusettepanekute juures. See säte kohaldub minu hinnangul ainult juhul, 
kui kaasomandi kasutuskorra kokkulepe on sõlmitud korteriomanike vahel, nagu 
seda varem kehtinud seaduse alusel tehti.

Seda, kas on võimalik osaliselt säilitada varasem kaasomanike vahel sõlmitud 
kasutuskord, hindab kõigepealt notar ja siis kohtunikuabi 
kinnistamisavalduse alusel. Minu hinnangul ei oleks see seaduse mõttega ja 
ka Riigikohtu praktikaga kooskõlas. Korteriomandite loomiseks on vajalik 
kaasomanike kokkulepe kõigis küsimustes, kui seda ei ole, siis ei saa ka 
korteriomandeid moodustada.

Tervitades
Vaike MURUMETS
juhataja
eraõiguse talitus
Justiitsministeerium
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

See kiri on mõeldud adressaadireal nimetatud isikule. Isik, kes ei ole 
märgitud kirja adressaadiks, ei tohi seda kirja mingil viisil kasutada. Kui 
olete saanud selle kirja eksituse tõttu, siis teatage sellest kohe kirja 
saatjale ja kustutage kiri koos kõikide lisadega.

-----Original Message-----
From: Olavi Järve <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 7, 2024 10:43 AM
To: JM info Shared MB <[email-masked]>; Vaike Murumets 
<[email-masked]>
Subject: Re: Kasutuskord kaasomandi lõpetamisel

*** Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada. ***

Tere

Esitasin teile alltoodud selgitustaotluse. Olete sellele vastanud 07.03.2024 
(vastus nr 2-6/24-1690-2).

Vabandan, aga teie vastus jääb arusaamatuks.

Minu küsimus jääb alltoodud küsimuse 2 kohta:

1) Kas saan teie vastusest õigesti aru, et teie hinnangul, kui kaasomanikud 
(loodavate korterite korteriomanikud) kokkuleppele ei saa ega taotle üks 
kaasomanikest vastavaks kokkuleppeks nõusolekut ka kohtult, siis muutub 
hoovi osas kasutuskord kehtetuks?

2) Kas sellises olukorras kohaldub KrtS § 64(1)? Ma ei leia ka sätte 
kehtestamise seletuskirja.

3) KrtS § 64(1) räägib korteriomanikest. Kuna hetkel on kinnisasi 
kaasomandis, siis ei ole hetkel tegemis korteriomanikega, vaid 
kaasomanikega. Kas see välistab KrtS § 64(1) kohaldamise?

Lugupidamisega

Olavi Järve, vandeadvokaat
Advokaadibüroo Kaire Aus
Rüütli 28, 80011 Pärnu

telefoni nr +372 5553 6475

e-posti aadress: [email-masked]

_______________________________________________________________________________________________
Käesolev e-kiri sisaldab konfidentsiaalset informatsiooni, mille levitamine 
ja avalikustamine ilma saatja nõusolekuta ei ole lubatud. Kui olete kirja 
saanud eksituse läbi, palun teavitage sellest kirja saatjat ning kustutage 
see e-kiri ja kõik selle manused ning ärge levitage seda ja avaldage selle 
sisu.

On 14. Feb 2024, at 18:20, Olavi Järve <[email-masked]> wrote:

Tere

Tegemist on kaasomandis oleva kinnisasjaga.

Kaasomanike vahel on määratud eraldi nii elamu kui hoovi kasutuskorrad, mis 
on ka kinnistusraamatusse kantud.

Kui üks kaasomanikest soovib kohtu kaudu kaasomandi lõpetamist reaalosadeks 
jagamise teel, siis kas:

1) Elamu osas kehtiv kasutuskord muutub korteriomandite tekkimisel 
automaatselt kehtetuks?

2) Hoovi osas kehtiv kasutuskord jääb kehtima?

Lugupidamisega

Olavi Järve, vandeadvokaat
Advokaadibüroo Kaire Aus
Rüütli 28, 80011 Pärnu

telefoni nr +372 5553 6475

e-posti aadress: [email-masked]

______________________________________________________________________
_________________________ Käesolev e-kiri sisaldab konfidentsiaalset
informatsiooni, mille levitamine ja avalikustamine ilma saatja nõusolekuta 
ei ole lubatud. Kui olete kirja saanud eksituse läbi, palun teavitage 
sellest kirja saatjat ning kustutage see e-kiri ja kõik selle manused ning 
ärge levitage seda ja avaldage selle sisu.